Friday, September 16, 2011

Muuttolintu ja hyppelihiiri





Olen välissä, jossakin ihme välissä. En ole tuolla, en ole siellä ja täällä en ole koskaan oikein ollutkaan. Sanon 'but' kun pitäisi sanoa 'mutta' ja 'mutta' kun pitäisi sanoa 'but'. Sanon 'tai' kun koitan sanoa 'or' ja 'or' kun paikallaan olisi 'tai'. Minun kaapelini ovat kytketty ristiin ja ruoho jalkojeni alla tummuu.

En ole juureva puu, olen hyppelihiiri. Olen muuttolinto, jonka navigaattori ohjaa kokeilemaan arki-simulaattoreita vuorille, Eiffel-tornin juurelle, Afrikan eteläkärkeen, flamencon pääkaupunkiin. Pidän asutuista kodeista ja pitäisin kyllä asumisesta kodissa. Lopulta pidän kuitenkin taas rinkkaa selässä ja passia hyppysissä.

Jäisin niin mielelläni, mutten silti missään nimessä haluaisi. Siellä on kuulema pyykinpesukone. Ihanan normaalia.

2 comments:

Suklaasydän said...

Huomasin myös Suomessa sanovani usein "because" tai "but". Joskus taas huomasin ajattelevani hollanniksi. Kansainvälisyyden kirouksia. :)

Hyppelehän iloisesti Espanjaan!

Martta said...

Hah hah okei, siis en ole ainut. Mutta ihan oikeesti ihmetyttää, miksi juuri noi pikkusanat vaihtaa 'väärään' kieleen. Mulla kun on aika vilkas mielikuvitus niin ehdin jo pohtia jos sillä on vaikka aivojen rakenteen kanssa jotain tekemistä? Mä taas välillä ihan tietoisesti alan ajatella ranskaksi tai espanjaksi, pelkään etten saa niistä muuten enää otetta kun täällä ei tule käytettyä. Tai no ranskasta joo, mutta toi espanja on mun kallossa vielä niin hentona viivana.


Ja hyppelenhän minä :-) as usual.