Tuesday, August 23, 2011

Family zoo


Minä: Näytän ihan metsittyneeltä! (...) Tai siis, mä olenkin ihan metsittynyt.
Äiti: Joo, kyllä sun varmaan kannattais hakeutua johonkin kultturellimpaan ympäristöön. Tai sanoisinko sofistikoituneempaan. Esim joku yliopistokaupunki vois olla hyvä.
Minä: (Viesti vastaanotettu.)

Minä: Ulos!
Ajokoira: Ei en mä ole ajokoira, vaan kotiloeläin! Ja kotiloeläimet, ne kuule viihtyy sisällä! Tämä uusi lajike elää rappujen alla etkö oo muka kuullu!

Lisäksi pinseri-vaari on päättänyt aloittaa lenkkeilyn uudestaan, kahden vuoden tauon jälkeen.
Äiti: Sillä on varmaan alzheimer. Se ei muista, että se ei käy enää lenkillä.
Pinseri: *doingdoingdoing* Mennään jo, nyt mennään!

Isä, siis se varsinainen vaari: Täällä tulee ihan seinähulluksi noiden koirien kanssa!
Minä: Ei huolta, sä olet jo.

Mr. Muru (heiluttaa lastenlaulu dvd:tä kädessään): Tässä on se leijonaa mä metsästän!
Broidi: Aijaa vai leijonaa mä metsästän.
Minä: Osaakohan se isi ollenkaan tanssia ja leikkiä sitä?
Broidi: No ei taatusti osaa.
Mr. Muru: Mä voin opettaa!

Minä: Tää marjojen poimiminen on ihanan meditatiivista.
Äiti: Ajattelin ihan samaa jo eilen kun tässä olin.
Isä, siis se varsinainen vaari: Hei, eikö meillä muka ole kuumailmapuhallinta?
Äiti: ??
Isä, siis se varsinainen vaari: Ettekö te ymmärrä, että minä olen keksijäluonne!

***
Pinseri-vaari aka. Ukko täytti viikonloppuna 14 vuotta. Sen naamakin on niin harmaa, että kotoisasti kutsumme sitä välillä kummitukseksi.

7 comments:

Kirjailijatar said...

:) Kiitos. Mehukasta sanailua. Minä naureskelen monesti perästä päin tai pysähdyn kesken jutustelun naureskelemaan sanoja, kun välillä sitä juttelee ihan absurdeja.

Ai Leinojaa mä metsästän, se oli suosikki.

Martta said...

Joo, mietin kyllä että hymyilyttääköhän nää enää vaan mua mutta laitoin silti. Välillä tosiaan ajattelee jo kesken jutustelun että oho kuulostipa hullulta, varsinaista vapaiden assosiaatioiden juhlaa.

ulla said...

Kyllä mua ainakin hymyilyttää! Mun suosikki on kyllä herra oikean vaarin keksijäluonne:D

ulla said...

Niin ja tietty onnea kummitukselle. Kelaa, mä muistan vieläkin kun se oli just teille tullut sähköjänis jolle sä hoit koko ajan lenkillä "odo"!

Martta said...

Ulla no mutta sulle nää henkilöhahmot onkin kohtuullisen tuttuja ;-) Kummitus kiittää, odoa se ei enää kuuliskaan kun toimii nykyään käsimerkeillä. Sen sijaan ähköjänis-osastolla tapahtunut myös revanssia, tervetuloa vaan seuraamaan kuinka vanhus vetää rallia.

Anonymous said...

Mua alko naurattaa, kun luin tän :) Jotenki etsiskelin sitä facebookin Like-nappulaa, mutta käyhän tää näinkin ;)

-Heidi-

Martta said...

Heidi, :-)

Pitäisköhän tähän vielä loppukevennykseksi laulaa se 'Ooomiiituisten Oootusten kerho'.